Nagy , ErikaSzücs , Beatrix2025-01-062025-01-062024-11-06https://hdl.handle.net/2437/384386A dolgozat célja, hogy összegyűjtse azokat a szempontokat, melyek a gyógypedagógus és a szülő közötti együttműködés során a legnagyobb segítséget jelenthetik a speciális óvodába járó gyermekek és családjaik számára. Reflektálja, milyen fontos a szülők megsegítése értelmileg akadályozott gyermek születése után közvetlenül és folyamatosan. Megfigyelés alá került a szakemberekhez való viszonyulásuk, változó lelki állapotuk, a várandósság előtti terveik, az az után felvetődő problémák, kik segítették őket ezekben a nehéz pillanatokban, hogyan alakult a család jövője és milyen nehézségeken hogyan sikerült továbbjutniuk. Célja, hogy rávilágítson a szülők lelkiállapotának nyomon követése is bír olyan fontossággal, mint a gyermeké és minden helyzetben figyelembe kell venni őket is akárcsak a gyermekeik érdekeit.47huóvodáskorai intervenciószülő támogatásaÓvodás korú értelmileg akadályozott gyermekek szüleinek segítő támogatása a korai intervenció idejénNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.