Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditLovassné Schleiner, Dalma2014-05-072014-05-072014-05-062014-05-07http://hdl.handle.net/2437/191549Az iskolában dolgozó fejlesztő- gyógypedagógusok gyakran találkoznak azzal a jelenséggel, hogy a tanulási zavarokkal küzdő gyermekek jelentős része csak igen nehezen tud lépést tartani a követelményekkel.Tapasztalati tény, hogy feladathelyzetben az optimális teljesítés legfőbb akadályozója a szorongás, melynek következtében a gyermek nem a feladatra, hanem a kínos helyzetből való menekülésre mozgósítja energiáit. Felvetődik a kérdés, mi idézi elő a gyermek szorongását? A tanulási zavarokkal küzdő gyermekek esetében nem elhanyagolható szempont, hogy az iskolai szorongás a szórt képességstruktúrából eredő részképességzavarral hozható-e összefüggésbe.50huszorongástanulási zavarA szorongás hatása az önértékelésre a tanulási zavarokkal küzdő gyermekek körébenKreativitás és intelligenciaA pedagógusok megküzdési stratégiái a kiégés ellenKülföldi gyermek az osztálybanDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction