Hlavacska, AndrásTuzson, Eszter2022-04-122022-04-122022-04-10http://hdl.handle.net/2437/330490Akár egyetlen jelentéktelennek tűnő döntésünk beláthatatlan következmények láncolatát idézheti elő a jövőben. A pillangóhatás éppen ezeknek a kezdeti feltételeknek a fontosságát jelöli a káoszelméletben. Adott dinamikus rendszerben ezeknek a tényezőknek a változásai nagymértékben befolyásolhatják a rendszer működését hosszú távon. Többek között erre az elméletre épül a Dontnod Entertainment által fejlesztett, és a Square Enix által kiadott, Life is Strange (a továbbiakban: LiS) című videojáték is, mely 2015-ben debütált a nagyközönség előtt. Az egyes részek önálló és komoly küldetéstudattal rendelkeznek, az ideológia üzenetátvitel fontos szerepet tölt be az epizódok folyamában. Ebben a tekintetben is újítónak számít a LiS: egyfelől megkísérli lerombolni a videojátékokkal szemben állított sztereotip vélekedéseket, miközben olyan szituációkat teremt, amiben a játékos „saját bőrén” tapasztalja meg társadalmunk legégetőbb problémáit.47huvideojátéktársadalmi problémákszimbólumokAz élet furcsa játékaA morális kérdések reprezentáltsága a Life is Strange című videojátékbanDEENK Témalista::Kultúratudomány