Kovács-Tóth, BeátaSugárné Márton, Éva Tünde2017-05-302017-05-302017http://hdl.handle.net/2437/241117Célkitűzés: A felmérésünk célja középiskolás diákok egészségmagatartásának vizsgálata és javítása. Módszer: A gyakorlati foglalkozások keretében tartott egészségfejlesztés hatását követéses vizsgálatban, a megfigyelt osztályközösségben a beavatkozás után az egészségmagatartás és társas kapcsolódás elemzésével valósítottunk meg. A demográfiai adatokat, a szubjektív jóllét, a mentális egészség, az iskolával, a tanárokkal és az osztálytársakkal kapcsolatos attitűd vizsgálatának adatait az Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása (HBSC) Kérdőív és Szociometriai Kérdőív elemzésével kaptuk meg. A vizsgálatot 10. osztályosok körében, 97 fő részvételével végeztük. Eredmény: Eredményeinkből kitűnik, hogy a beavatkozások hatására a kísérleti csoportban jelentősen javult a hangulat, nőtt a fizikai aktivitás, az iskolai teljesítmény és csökkent a bántalmazás a kontroll csoporthoz képest. Az osztály szerkezetének a megváltozása, egy új struktúra kibontakozása látható.115huegészségmagatartástársas kapcsolódásHBSCszociometriaKözépiskolás diákok egészségmagatartásának és társas kapcsolódásának vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia