Eszenyiné Borbély, MáriaBalázsi, Dorina2017-05-042017-05-042017-05-03http://hdl.handle.net/2437/239345Tanulmányomban tömör, de átfogó képet adok a kor könyvtáráról a szakirodalomban meghatározottak alapján, foglalkozom a felhasználói elégedettség, elégedettlenség definíciójával, mérésével és fontosságával. A következő fejezetben részletesen bemutatom a bibliotékákat szabályozó és érintő objektív követelményeket, majd a szubjektív igény jelentésére is magyarázatot adok. Dolgozatomban kiemelem a magyar könyvtári rendszer két legnagyobb jelentőséggel bíró könyvtártípusát és bemutatom, hogy hogyan és milyen szolgáltatásokkal reagálnak az elvárásokra, kérnek-e és kapnak-e erről visszajelzést, illetve hogyan készítenek elő új ötleteket. Példán keresztül szemléltetem kutatásom alanyainak módszereit, gyakorlatait és tapasztalatait. Vizsgálatomban a debreceni Méliusz Juhász Péter Könyvtár, mint közkönyvtár és a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár, mint felsőoktatási könyvtár szerepel.41 p.hufelhasználói igényobjektív elvárásszubjektív igénykönyvtári szolgáltatáshasználói elégedettségElvárások hálójában - avagy a könyvtárakkal szemben támasztott igényekDEENK Témalista::Könyvtártudomány