Revákné Markóczi, IbolyaKerékgyártó, Fanni2013-11-202013-11-202013-11-202013-11-20http://hdl.handle.net/2437/176692Napjainkban a természettudományok tanításának problémája központi téma az oktatásügyben. A gyermekek nehéznek tartják, és nem szívesen tanulják a természettudományos tárgyakat. Ennek orvoslására jött létre a "Rostock-modell" nevű didaktikai program (2004-2008), melynek célja a metakognitív képességek és a problémamegoldás fejlesztése, amit már kisiskolás korban elkezd. A modell konstruktivista pedagógiai módszert alkalmazza. Lényege, hogy minden természettudományos jelenséget egy adott témakörön belül kísérletek elvégzésével demonstrál, ezáltal jobban felkelti a diákok érdeklődését a tantárgy iránt és így a kísérletezés lépéseit is elsajátítják lépésről lépésre. A módszer figyelembe veszi a tanári és a gyermeki nézőpontokat is. A dolgozatomban fejlesztő munkát végeztem, mely során több feladatlapot szerkesztettem meg, 2. osztályban a "levegő" témakör feldolgozására.53hutermészettudományos gondolkodásmetakogníciókísérletekkonstruktivizmusgyermeki perspektívaA "levegő" témakör feldolgozása az általános iskola 2. osztályában, a "Rostock-modell" alapjánDEENK Témalista::KörnyezettudományokDEENK Témalista::Neveléstudomány::Művelődéstudományno_restriction