Fehér, AndrásNagy-Marton, Dzsesszika Gabriella2024-06-182024-06-182024-04-24https://hdl.handle.net/2437/373413A szakdolgozat az influenszer marketing hatását vizsgálja a babaiparban, amely egyre fontosabb eszköze a modern reklámozásnak. A kutatás 243 válasz alapján elemzi a fogyasztók viselkedését. A kérdőíves felmérést a 26-35 éves korosztály egyértelműen dominálta, akik rendszeresen találkoznak baba-mama tartalmakkal a közösségi médiában töltött idejük alatt. A kutatás célja az volt, hogy átfogó képet kapjunk az influenszer marketing hatásáról és ehhez kapcsolódó fogyasztói viselkedésekről, majd az eredmények alapján javaslatot tegyen a marketingstratégiák optimalizálására. A kutatás megmutatja, hogy az autentikus, hozzáértő ajánlások kulcsfontosságúak, míg a fizetett promóciókra negatívan reagálnak a fogyasztók. A különböző összefüggések feltárását, a fogyasztói szokások, preferenciák megértését statisztikai elemzések segítik. Összességében elmondható, hogy a tanulmány segít mélyebb betekintést nyújtani a babaipar, az influenszerek és a szülők kapcsolatába, eredményeivel nyitva hagyva az utat további kutatások és fejlesztések előtt.64hubabainfluenszerinfluencerközösségi médiaInfluenszer marketing a babaiparban: Hogyan befolyásolják a közösségi média személyiségei a szülők vásárlási döntéseit?Influenszer marketing in the baby industry: How do social media personalities influence parents' buying decisions?KözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.