Fodor, SzilviaNagy, Bernadett2021-05-172021-05-172021-04-13http://hdl.handle.net/2437/309722A jóllét nem csak az egyéni fejlődés szempontjából releváns téma, hanem a társadalmi jóllét és a gazdasági fejlődés szempontjából is fontosnak tűnik. Dolgozatomban a középiskolások jóllétét vizsgáltam, azon belül a jelentésteliségre helyeztem a fókuszt, melyet a diákok aspirációinak és életük értelmességének konstruktumaiban igyekeztem megragadni, valamint a jövőre vonatkozó képükkel. Az adatfelvételt 191 gimnázimba és technikumba járó diák körében végeztem, kérdőíves felmérés formájában. Kutatásom eredményeként megállapítottam, hogy a célok megléte - különös tekintettel az intrinzik célokra - valamint az élet értelmesként való megélése a diákok körében nagyobb jóllétet eredményez. Az eredmények értelemzése lehetőséget nyújt olyan iskolai programok kidolgozásához, melynek lényege, hogy a tanulók megtalálják a legfőbb célt, mely képes jelentést adni életüknek, és körvonalazza az ahhoz vezető célokat.50hupozitív pszichológiajóllétaspirációértelemteliségértelemkeresésA célok és az értelemkersés szerepe a serdülők jóllétébenDEENK Témalista::Pszichológia