Chrappán, MagdolnaUdvarhelyi, Csilla2015-06-012015-06-012015-05-31http://hdl.handle.net/2437/213800Szakdolgozatom témájául az igazgatóhelyettes feladatait és szerepeit választottam, a tárgykör kutatását nagyon figyelemfelkeltőnek találom a köznevelés területében. Első lépésként a jelenleg hatályos jogszabályokat tekintem át az intézményvezető-helyettes szempontjából. Majd bemutatom saját intézményemet az „Abigél” Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, Szakképző Iskola, Gimnázium, Művészeti Szakközépiskola és Kollégiumot, kitérve a Debreceni Tagintézmény ismertetésére. A következő lépésben az intézménynél betöltött beosztásaimat vázolom fel, a feladataimmal együtt. A következő részben az igazgatóhelyettes feladatát, szerepét tárgyalom, röviden felvázolom az iskolát, mint szervezetet. Majd a vezetést, a vezetés funkcióit, a vezetői stílusokat mutatom be. Ezek után, kitérek a vezetési szerepek jelentőségére, illetve a Henry Mintzberg féle vezetői szerepeken át az igazgatóhelyettes funkcióira. A téma feldolgozottsága alacsonynak mondható, mind könyvek, tanulmányok, cikkek, internetes fórumok tekintetében. Míg a szakirodalom részletesen az intézményvezető, vezető kérdéskörrel foglalkozik, és ezzel kapcsolatban vázolja a helyettes szerepeit, funkcióit, feladatait. Az elméleti kutatást követően elgondolkodtató kérdésként merült fel bennem, hogy valójában milyen pozíciót is takar az igazgatóhelyettesi? Magasabb vezetőit vagy középvezetőit.43huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 MagyarországIgazgatóhelyettesvezetésvezetési modellekközépvezetőAz igazgatóhelyettes feladata, szerepeDEENK Témalista::Neveléstudomány