Czine , PéterNagy, Valéria2025-06-192025-06-192025-05-02https://hdl.handle.net/2437/393611Szakdolgozatom első fejezetében a pénzügyi tudatosság, a digitális innovációk és az azokra való felkészültség témaköreit tárgyaltam szakirodalmi források elemzésével. Bemutattam a főként felnőtt fogyasztók bankolási és fizetési szokásait vizsgáló kutatások eredményeit, melyek a generációs különbségekre is kitérnek. A dolgozat második részében a saját, kérdőíves kutatásom céljait és hipotéziseit fogalmaztam meg, továbbá ismertettem a válaszgyűjtés módját, a kiértékelés során alkalmazott statisztikai módszereket, és a mintám bemutatásával zártam ezt a részt. A felmérésem során vizsgáltam a bankokkal való fogyasztói elégedettséget, a generációs különbségeket a telefonos applikációkkal kapcsolatban, végül a fizetési szokásokat mértem fel. A kutatásomban felnőtt, bankszámlával rendelkező magyar kitöltők vettek részt (n = 135; 81,5% nő), akiknek kicsivel több mint a fele az OTP Banknál vezeti számláját. A válaszadóim döntő többsége használja a banki telefonos applikációt, illetve a kártyás fizetést is hasonló arányban preferálják. Generációs bontásban azonban a kutatási eredményeim azt mutatják, hogy az idősebb generáció fele nem használja a telefonos applikációt, így a banki digitalizáció következtében fontos lenne, hogy a mobilbankos felületek használata minél egyszerűbben elsajátítható legyen, hogy a fiatal generációktól kezdve a Baby boomer nemzedék tagjaiig, minden fogyasztó igénybe tudja venni azt, megkönnyítve ezzel pénzügyeik intézését.48huGenerációMobilbankFizetésGenerációs összehasonlítás a fogyasztói elégedettség, a telefonos applikációk és a fizetési szokások tükrébenGenerational comparison in light of consumer satisfaction, mobile applications and payment habitsKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.