Tánczos, Judit2021-08-122021-08-122017-03-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 3 No. 1 (2017) , 69-77https://hdl.handle.net/2437/321148   Development is a continuous process influenced by several factors. If practitioners would like to ensure children's and young persons' optimal social and emotional development and school performance, they have to monitor both development and academic achievement from early childhood until the age of 19. In the UK, more than one million children struggle with speech, language, and communication problems so early identification is of vital importance. If identification is missed or late, it may have detrimental effects on the child’s or young person’s psychological, mental, and physical health. Multi-agency teams work in collaboration in order to provide relevant help to those in need.A fejlődés egy életen át tartó folyamat, melynek menetét számos tényező befolyásolja. Ha a szakemberek biztosítani szeretnék a gyermekek és fiatalok optimális társas és érzelmi fejlődését, valamint iskolai teljesítményét, akkor kora gyermekkortól 19 éves korig monitorozniuk kell e folyamatokat. Az Egyesült Királyságban több mint egy millió gyermek küszködik beszéd-, nyelv- és kommunikációs problémákkal, ezért a korai azonosítás óriási fontossággal bír. Ha e problémák azonosítása késik vagy elmarad, az súlyosan károsíthatja a gyermek, illetve fiatal lelki, mentális és testi egészségét. Számos szakma képviselői együttműködve biztosítják a megfelelő segítségnyújtást a rászorulóknak.application/pdffactors influencing developmentmethods of monitoring developmentlanguage developmentchildren in at-risk positiona fejlődést befolyásoló tényezőka fejlődés monitorozásának módszereinyelvi fejlődésveszélyeztett gyermekekMONITORING AND SUPPORTING THE DEVELOPMENT OF CHILDREN AND YOUNG PEOPLE IN THE UNITED KINGDOMfolyóiratcikkOpen AccessJudit Tánczoshttps://doi.org/10.18458/KB.2017.1.69Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat13Különleges Bánásmód2498-5368