Balsa-Budai, NikolettSzántó, Míra Anna2022-10-242022-10-242022-10-23https://hdl.handle.net/2437/338051A dolgozatomban a fenntarthatóságot vizsgálom, a szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolatát térképezem fel a primer kutatás során. Arra a kérdésre keresem a választ, hogy a marketingmix fenntartható elemei hogyan jellenek meg a termékekben, illetve ezeket hogyan észlelik és véleményezik a fogyasztók. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítettem 7 különböző fenntartható szépségápolási vállalkozókkal, valamint kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Legfőbb eredményeim közé tartozik, hogy a fenntartható termékek ára magasabb az alapanyagár miatt, viszont a fogyasztók ezt nem feltétlenül hajlandóak kifizetni, ha drágább, mint a hagyományos, akkor nem a fenntarthatót választják. Ezek alapján a kutatásom egyik legfontosabb következtetése, hogy a termékek bekerülési értéke magasabb mint a hagyományos szépségápolási termékeké, de a fogyasztók nem hajlandóbbak magasabb árat, kifizetni, ezáltal nem érhető el ugyanakkora profit, mint a hagyományos alternatívák esetében. Valamint, hogy a kutatásom alapján meghatározott fenntartható termékek célcsoportjának tulajdonságai és a LOHAS (Lifestyle Of Health and Sustainability) szegmens jellemzői hasonlóságot mutatnak több esetben is, ezért a másik fontos következtetésem, hogy a fenntartható termékek célcsoportja a LOHAS szegmens.82hufenntartható szépségápolásfenntarthatóságmarketingmixA fenntartható szépségápolási termékek és a marketingmix kapcsolataDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing