Kozák, AnitaFaragó, Éva2016-04-282016-04-282016http://hdl.handle.net/2437/225842A mediáció mint konfliktuskezelés egy olyan eszköz, amit minden vezető mindennap alkalmaz munkája során vagy a partnerrel vagy munkatársakkal szemben. Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy nagyobb külföldi cégeknél, különböző vezetői szinteken a konfliktuskezelést miképpen oldják meg. A cégeknek van-e önálló konfliktuskezelési politikája vagy milyen módon készítik fel a vezetőket a konfliktus helyzetre. Szakdolgozatomban bemutatom a vezetés mint önálló szakmát. Interjú és kérdőív formájában végzett esettanulmányon keresztül bemutatom három különböző nagyvállalat három különböző szintű vezetőjének konfliktuskezelését, konfliktuskezelési technikákit. Az interjú segítségével megvizsgáltam, hogy a vezetők a vezetésnek melyik funkciójában találkoznak konfliktussal. A kérdőív segítségével pedig választ kaptam, hogy a egyes vezetők milyen konfliktuskezelési stratégiát alkalmaznak. A dolgozat utolsó fejezete a megoldásokról szól, a lehetséges konfliktus megoldó stratégiákról, a konfliktus megelőzéséről szóló módszerekről, eljárásokról, és befolyásoló tényezőkről.48humediációs technikákvezetéskonfliktuskezelésMediációs technikák megjelenése különböző vezetői szintekenDEENK Témalista::Társadalomtudományok