Tóth, ZoltánSójáné Gajdos, Gabriella2011-05-102011-05-102011-052011-05-10http://hdl.handle.net/2437/108071Dolgozatomban röviden áttekintettem a szóasszociációs módszer pedagógiai és természettudományokban való alkalmazását. Különböző iskola- és képzéstípusba járó osztályok energia témakörhöz kapcsolódó fogalmait vizsgáltam és elemeztem. A kapott eredmények értékeléséhez Garskof és Houston módszerét használtam. A hívófogalmakra adott asszociációk átfedéséből kapcsolati együtthatókat számoltam. A kapcsolati együttható kifejezi a fogalmak közötti kapcsolódás erősségét. Az adatok segítségével fogalmi hálókat rajzoltam. Az asszociált fogalmak relatív gyakoriságát is figyelembe véve szemléletes fogalmi hálók rajzolhatók, melynek segítségével ábrázolható a tanulók fogalmi struktúrája. A különböző iskolatípusba járó tanulók fogalmi hálójának strukturáltságában egyértelműen kimutathatók a különbségek. Megállapítható, hogy a módszer alkalmas a tanulói tévképzetek feltárására, az elszigetelt fogalmak megjelenítésére, a különböző tanulócsoportok fogalmi struktúrájának az összehasonlítására.140huszóasszociációs vizsgálattudásszerkezetTanulók tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrelSzakmódszertanDEENK Témalista::Kémia