Hevessy, GáborSztermen, Zita2012-11-052012-11-0520122012-11-05http://hdl.handle.net/2437/146542Szakdolgozatomban a szállodák minősítését vizsgáltam. Először bemutattam az ezzel a témával kapcsolatos alapfogalmakat, mint például a szolgáltatás, minőség, minőségmenedzsment stb., utána kizárólag a szállodák minősítéséről írtam. Legfőképpen a hazai mintákra helyeztem a hangsúlyt, de fontosnak tartottam néhány külföldi példákra is kitérni. Hazánkban a szállodák minősítését 2009-ig rendeletek szabályozták, majd utána a szakmai szervezetekre bízták e feladat elvégzését, mint például az európai uniós szállodai minősítő rendszerre, mely a Hotelstars Union néven ismeretes. E rendszer kialakulása előtt hazánkban létrejött a Magyar Turizmus Minőségi Díj, mely nem minősíti a szállodákat, hanem díjjal jutalmazza azokat, melyek megfelelnek az adott kategória feltételeinek.Dolgozatomban e két rendszer fontosságát vizsgáltam, valamint arra voltam kíváncsi, hogy szükség lenne-e Magyarországon egy egységes szállodai minősítési rendszerre, hiszen eddig önkéntes alapon sorolták kategóriákba a szállodákat.52huszállodaminősítésHotelstarsminőségszolgáltatásSzállodai szolgáltatások minősítése hazai és nemzetközi piaconQualification of hotel services in domestic and international marketDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány