Herczegh, Judit KatalinForgó, Emese2024-06-202024-06-202024-04-11https://hdl.handle.net/2437/374172A világ rengeteget változott a 20. század második fele óta, de különösképpen az ezredforduló után. Megjelent az internet és a technológia forradalma és nem volt olyan területe az életnek, amit ne érintett volna a digitalizáció. Ez alól természetesen a mindennapi élet és a kultúra sem volt kivétel, hiszen az az összes intézményével és működési elvével együtt érintett volt a témában. Az elmúlt 10 évben megjelent a médiának egy teljesen új fajtája: a tartalomgyártók. Majd ezt követően hamarosan megjelentek a véleményvezérek, az influenszerek is, akik sok esetben maguk a tartalomgyártók voltak korábban. Az a fajta befolyás és példaérték pedig, amit korábban a színészek, zenészek és a televíziós szereplők kaptak, átvándorolni látszik az online térbe, a tartalomgyártók irányába. Teljesen új és elkülöníthető csoportosulásokká, szubkultúrákká váltak a tartalomgyártók követőtáborai. Ezzel párhuzamosan pedig egyre nagyobb számban jelentek meg a szabadidejükben videójátékokkal játszó egyének, vagyis a gamerek. A kettő csoport között (gamerek és követők) észrevételeim szerint sokszor van átfedés is. De pontosan mit is mondhatunk manapság kultúrának? Hogyan alakult át a kulturális intézményrendszer a 4. ipari forradalom óta? Kik manapság a véleményvezérek? Hogyan és mikor jelentek meg a tartalomgyártók és influenszerek? Hogyan alakították át az eddig megszokott struktúrákat? Na és milyen típusú-mértékű befolyással rendelkeznek? Mindezen kérdésekre keressük a választ. A végén pedig remélhetőleg sikerül egy átfogó képet alkotnunk a változások irányáról és mértékéről.63hukultúrainfluencertartalomgyártóKulturális reformkor?Az influenszerek és tartalomgyártók kulturális tartalmainak vizsgálataCultural reform? Examining the cultural content of influencers and content producersKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.