Vargáné Nagy, AnikóKiss, Eszter2021-04-192021-04-192021-04-19http://hdl.handle.net/2437/306143A szakdolgozat témája a hátrányos helyzetű óvodáskorú roma és nem roma gyermekek nevelésének a vizsgálata a családban és a nevelési intézményben. A dolgozatban a hátrányos helyzetről, integrációról, hátránykompenzációról, illetve a roma identitásról fejtem ki ismereteimet szakirodalmak alapján. Olvasható még a család és nevelési intézmény kapcsolatának vizsgálatáról, azon belül az óvodapedagógus szerepéről, a roma gyermekek és családjaikkal való kapcsolatról, bizalomról, együttműködésről, valamint a pedagógus gyermekekkel, illetve szülőkkel való kommunikációjáról. Hallgatótársaimmal kutató csoportot alakítottunk, amelynek tagjai, Alexa Fanni, Fülöp Bernadett Kíra, Juhász Nikolett és Varga Zsuzsanna. Különböző településeken végeztük el a kutatást, melyben az óvodapedagógusok és a szülők véleményét is felmértük. A szülőket kérdőív, a pedagógusokat interjú formájában kérdeztük.72huHátrányos helyzetIntegrációHátránykompenzációRoma identitásCsalád és óvodaA hátrányos helyzetű óvodáskorú roma gyermekek családi és intézményes nevelésének vizsgálata ÓpályibanDEENK Témalista::Neveléstudomány