Péter-Szarka, SzilviaMarcsinák, Róbert2017-05-142017-05-142017-03-28http://hdl.handle.net/2437/240326A kutatás elsősorban azokat a feltételezett vallásfejlődéslélektani változásokat vizsgálja, amelyeket az egyházi iskola indikálhat. 511 református diák vett részt egy olyan vizsgálatban, amely a spiritualitásukat, hittartalmaikat és személyiségük erősségeit kutatta. Az eredmények alapján sikerült megállapításokat tenni arra nézve, hogy milyen hatásmechanizmusai vannak a nagymúltú református középiskoláknak a diákok spirituális fejlődésére. Az adatok arra mutattak rá, hogy a régóta működő református középiskolák diákjai spirituálisabbak és vallásosabbak, mint állami diáktársaik. Az iskolák szerepe azonban e két konstruktum fenntartásában, mintsem indikálásában van.40huReformátusvallásosságspiritualitásReformátus középiskolák hatása a diákok vallásos és spirituális fejlődéséreDEENK Témalista::Pszichológia