Kovács, IstvánNagy, Péter Zoltán2013-03-222013-03-2220132013-03-22http://hdl.handle.net/2437/162349A dolgozat a magyar vállalatok stratégiái és a védjegyoltalmak közötti összefüggéseket mutatja be. A diplomamunka első fele a védjegyek elméletének összefoglalásáról szól. Ebben a részben a lajstromozási eljárást kétféleképpen közelítem meg. Egyrészt folyamat, másrészt pedig az egyes műveletek idő szükséglete alapján. A dolgozatban az Ansoff mátrix segítségével vizsgálom meg a védjegyműveletek és a vállalati stratégiák kapcsolatát. A gyakorlati munkám szintén két részből áll. Egyrészt egy vállalati esetet tartalmaz, amely egy hazai vállalat védjegyoltalmai és cégstratégiái közötti kapcsolatot elemzi. Másrészt a TNview oltalmi adatbázisban végeztem kutatást néhány hazai vállalat védjegyeiről.62huvédjegymárkaválllalati stratégiadomain névvédjegyoltalomA védjegyek szerepe a magyar vállalatok stratégiáibanDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Gazdaságelemzés