Nagy Lehocky , ZsuzsaSzabó, Tibor2023-02-212023-02-212022-12-27Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 8 szám 4 (2022) , 77-83https://hdl.handle.net/2437/346037The development of the spatial approach of schoolchildren is an important task of the educational process, especially the practical application of the acquired competencies in real life. In the study, we briefly present the developmental tasks used in our project focusing on the development of spatial perspectives for 11-12-year-old students, which were implemented in mathematics lessons. Students solved tasks that focused on problem solving with 2D and 3D objects, analyzing these situations and manipulating with objects.A kisiskolás gyerekek térszemléletének fejlesztése az oktatási folyamat fontos feladata, különös tekin-tettel a megszerzett kompetenciák gyakorlati alkalmazása a valós életben. A tanulmányban röviden bemutatjuk a 11-12 éves tanulók térszemlélet fejlesztésére fókuszáló projektünkben alkalmazott fejlesztő feladatokat, melyek a matematika órákon valósultak meg. A tanulók olyan feladatokat oldottak meg, amelyek a sík és térbeli tárgyakkal való problémamegoldásra, a sík vagy térbeli helyzetek elemzésére és a tárgyakkal való manipulálására összpontosítottak.application/pdfspatial approachmathematicsdevelopmenttérszemléletmatematikafejlesztésTÉRSZEMLÉLETFEJLESZTÉS A MATEMATIKA ÓRÁKON 11-12 ÉVES GYEREKEK KÖRÉBENfolyóiratcikkOpen AccessDr. Nagy Lehocky Zsuzsa , Dr. Szabó Tiborhttps://doi.org/10.18458/KB.2022.4.77Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat48Különleges Bánásmód2498-5368