Nagy, ErikaUjvárosi, Edit2024-06-172024-06-172024-04-10https://hdl.handle.net/2437/372829Az elméleti rész szakirodalmak segítségével ismerteti a sérült gyermeket, a szüleit, testvéreit, tágabb családját és szociális körülményeit. Bemutatja a család egyéni problémáit, a szülők sérült gyermekük diagnózisának elfogadását. Ismerteti a megküzdésben segítő erőforrásokat és a reziliens-személyiség kialakulásának fontosságát. A gyógypedagógusok hozzáállását és segítség-adását a sérült gyermekek felé a szülei figyelik leginkább. A vizsgálat részében a szülői megküzdést ismerteti interjúban adott válaszok segítségével. Megvizsgálja, hogy mennyire tudnak a gyógypedagógusok segíteni a szülőknek a megküzdésben, valamint azt is, hogy a szülők mennyire elégedettek a sérült gyermeküket fejlesztő gyógypedagógussal. Majd azt is vizsgálja, hogy a szülői megküzdésre mennyire volt hatással az, ha a szülőkben előítéletek voltak a gyógypedagógusokkal kapcsolatban.46husérült gyermekcsaládi neveléstestvérekrezilienciagyógypedagógiai ellátásSérült gyermek születésének hatása a családra és gyógypedagógus segítsége a szülői megküzdésbenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.