Kató, SzabolcsJuhász, Petra Kitti2025-06-172025-06-172025https://hdl.handle.net/2437/392987A diplomamunka célja a felsőoktatásban tanuló hallgatók mentális egészségének vizsgálata, különös tekintettel az önértékelés, a koherencia-érzés, a társas kívánatosság, a szociális szorongás és az imposztor szindróma összefüggéseire. A dolgozat kiemelten foglalkozik azzal, hogy milyen pszichológiai tényezők állhatnak a felsőoktatási tanulmányok során történő halasztások és csúszások hátterében, és hogy azok milyen hatást gyakorolnak a vizsgált változókra. Az eredmények alapján az önértékelés és a koherencia-érzés védőfaktorként, míg a szociális szorongás és az imposztor szindróma rizikófaktorként azonosíthatóak. A társas kívánatosság több szempontból is befolyásolhatja a mért változók közti kapcsolatokat. A kutatás célja, hogy hozzájáruljon az egyetemi hallgatók mentális jóllétének mélyebb megértéséhez, és ezáltal hosszú távon támogassa a tanulmányaik sikeres befejezését.76huegyetemi hallgatókönértékeléskoherencia-érzéstársas kívánatosságszociális szorongásimposztor szindrómaA felsőoktatásban tanulók mentális egészsége az önértékelés, a koherencia-érzés, a társas kívánatosság, a szociális szorongás és az imposztor szindróma tükrébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.