Morauszki, KingaLajos, Attila2020-09-112020-09-112016-06-20International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 1 szám 1 (2016) , 1-12https://hdl.handle.net/2437/294982This article gives short review with the help of specialized literature that was written both national and overseas.This gives information about whatrelationships can you speak in the automotive.This study briefly presents what are the forms which are preferred by the companies, they are more general and what distinctive characteristics do the forms of contact have. Essential question of the customer-supplier relationships is the following – how does the customer company treat its supplier as a partner. The supplier relationship is very precious if we are not talking only about easy product-delivery but a positive relationship can be developed between the two sides. The aim of this study is a literature review which has summarized the theoretical ground of this subject, so that means a kind of a starting point in the practice.A szerzők különböző hazai és nemzetközi háttérirodalom feldolgozásával adnak rövid áttekintést arra vonatkozóan, hogy milyen kapcsolattípusokról beszélhetünk az autóiparban. Melyek azok a formák, amelyeket a felek jobban preferálnak, elterjedtebbek, továbbá milyen megkülönböztető jegyeket viselnek az egyes kapcsolati formák. A vevő – beszállító kapcsolatok alapvető kérdése, hogy a vevők miként kezelik beszállítóikat, mint partnereiket. A beszállítói kapcsolat akkor igazán értékes, ha nem csak egyszerű termékszállításról beszélünk, hanem pozitív partnerkapcsolat alakul ki a két fél között. A tanulmány célja egy irodalmi áttekintés, mely a kutatási témakör elméleti alapjait hivatott összefoglalni, ezáltal egyfajta kiinduló pontot jelent a gyakorlati alkalmazás során.application/pdfVevő – beszállító kapcsolatok és jellemzőik az autóiparbanfolyóiratcikkOpen Accessby the authorshttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2016.1.33.International Journal of Engineering and Management Sciences112498-700X