Máté-Szabó, BarbaraRézműves, Dénes2023-04-142023-04-142023-04-14https://hdl.handle.net/2437/349484A dolgozatom központi témája a motiváció vizsgálata a felnőtt tanulók körében. A legérdekesebb kérdés az talán az, hogy miből merítenek motivációt a felnőtt tanulók ahhoz, hogy felnőttként is folytassák a tanulást. A kutatásom hipotézisei arról szólnak, hogy a felsőoktatási környezet, az érdeklődési kör, a motiváció hiánya mennyire befolyásolja a felnőtt tanulókat, illetve az, hogy van-e céljuk, vagy egyelőre csak tanulnak valamit. Empirikus kutatásom során a Debreceni Egyetem 19 és 35 év közötti hallgatóit vizsgáltam kérdőív segítségével, melyre 102 válasz érkezett. A válaszadók esetében látható, hogy céllal tanulnak, a környezetük nagy hatással van rájuk, illetve a hallgatók sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudják azt megtanulni, ami érdekli is őket. A motiváció hiányát tekintve pedig a visszajelzések alapján arra a következtetésre jutottam, hogy aki nem motivált, nem azt tanulja, amit szeretne, az nagyon nehezen fogja átvészelni az egyetemi éveket. A kutatásom során arra a végeredményre jutottam, hogy a felnőtt tanulók többsége céltudatos, van motivációja, mely elsősorban származhat a családjától, a barátoktól.45hutanulási motivációfelsőoktatási hallgatókfelnőtt tanulókMotivációk vizsgálata a felnőtt tanulók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány::MűvelődéstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.