Szeghalmy, SzilviaNagy, Bátor Ákos2021-11-232021-11-232021-11-22http://hdl.handle.net/2437/325493Szakdolgozatom célja a Unity játékmotorban rejlő lehetőségek bemutatása, egy általam készített kétdimenziós platformerjáték segítségével. Dolgozatomat a játékmotorok születésüktől kezdődően napjainkig történő fejlődésének fontosabb mérföldköveinek bemutatásával kezdem. Itt eljutunk az árkád játékgépek korától a Unity-ig. Ezt követi a Unity játékmotor, és a fejlesztés során használt eszközök rövid ismertetése. Majd a Unity Editor bemutatása után kitérek a leggyakrabban használt komponensekre. Végül a játék bemutatása során végigvezetem az olvasót az egyes jeleneteken, a különböző funkciók és mechanizmusok magyarázatának kíséretében. A dolgozat képet ad arról, hogy miért születtek meg a játékmotorok, és miért is olyan könnyű velük dolgozni.43huunity2Dfejlesztésjátékjátékmotor2D platformjáték fejlesztése Unity-benDEENK Témalista::Informatika