Nagy, Adrián SzilárdNagy, Péter2021-10-202021-10-202021-10-20http://hdl.handle.net/2437/323086Vajon tényleg ez a jövő? A digitális arany korát éljük? A kutatásom során ezeknek a kérdéseknek a halmazából ragadtam ki egy nagyobb darabot, és tártam fel magyarországi viszonylatban, illetve világszinten is. Bíznak az emberek a kripto pénzekben? Mennyire népszerűek a kripto eszközök? Honnan hallanak róluk az emberek? Kell e egyáltalán ezen a területen marketing? A munkám során ezekre a fő kérdésekre kerestem első sorban a választ. A specifikus kérdések mellett átfogó képet alkottam a kriptopiac világáról. A munkám olvasásának közben az olvasó kellő alaptudásra tehet szert a kripto világgal kapcsolatban, aminek a segítségével pontosan megértheti miről is szól a kutatásom. Dolgozatomban a hagyományos pénz és fizetőeszközök kialukálásától a mai kripto pénzek működéséig vázolok fel egy áttekintést, annak érdekében, hogy könnyebben érthető legyen az összehasonlítás. Az alapismeretek felvázolása után ismertettem a híresebb eszközöket: az első számúról már szinte biztos, hogy mindenki hallott: Bitcoin, illetve pár nevesebb: „altcoin-t”: Ethereum, Cardano, Polkadot, Ripple és Chainlink. Az alapok és a kripto piac kivesézése után visszakanyarodok a fő kérdéshez: Hol helyezkedik el a marketing a kripto eszközök világában? Ezekre a válaszokat saját, illetve más szerzők kutatásai alapján dolgozom fel és tárom az olvasók elé.61hukriptomarketingkriptovalutaMarketing a kripto eszközök világábanMarketing in the world of cryptocurrenciesDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány