Ujhelyi, MáriaNagy, Tímea2017-10-272017-10-272017-10-27http://hdl.handle.net/2437/244824Dolgozatomban az Y és Z generáció munkahelyi motiváltságát és motivációs faktorait fogom vizsgálni, amelyet saját kérdőíves felméréssel, primer és szekunder kutatási adatokkal kívánok ismertetni. Igyekszem kitérni a generációs különbségek miatt megjelenő eltérésekre, amelyet szakirodalmi feldolgozásokon keresztül fogok bemutatni. A szakirodalom első részében a vezetéselméletek alapjaival kezdek, amelyben röviden ismertetem, hogy miképpen jutottak el a szervezeti struktúra fejlesztésén át a motivációs elméletekig. Ezt követően sorba veszem a motiváció és az ahhoz kapcsolódó elméletek sajátosságait, modelljeit, kitérve először a belső illetve külső motivációra, majd a folyamat és tartalom elméleteken belül kifejtek pár irányadó elméletet is, úgy mint Maslow szükséglet-hierarchiáját, Herzberg kéttényezős elméletét és a legújabb Daniel Pink Motivációs 3.0 modelljét is röviden bemutatom. A generációs vizsgálat előtt ismertetem a generációelméletet röviden, valamint bemutatom az egyes generációk tagjainak fontosabb jellemzőit, különös tekintettel az Y és Z generációkra vonatkozóan.66.huY generációmotivationZ generációAz Y és Z generáció motivációs eszközeinek elemzése a generációs különbségek vetületébenAnalysis of the differences between Y and Z generations’ motivationDEENK Témalista::Társadalomtudományok