Fehér, AndrásOláh, Bence László2018-05-042018-05-042018-04-27http://hdl.handle.net/2437/250928Szakdolgozatom témája hazánk borfogyasztási és borvásárlási szokásainak vizsgálata, valamint a szekszárdi Fekete Borpince bormarketingjének bemutatása. Témaválasztásomat jelentősen befolyásolta az, hogy a hazai borászat és borkultúra a főbb érdeklődési köreim között szerepel. A 2010-ben megrendezett Szolnoki Tiszavirág Fesztiválon, családommal megismerkedtünk a szekszárdi Fekete Borpincével és annak boraival. Ez az ismeretség barátsággá alakult az évek során, és az elmúlt négy-öt nyáron többször is felkértek minket édesapámmal, hogy az ország különböző területein megrendezett gasztronómiai és borfesztiválokon képviseljük a pincészetet, és áruljuk annak borait. Többek között Debrecenben, Kecskeméten, Hajdúszoboszlón, Balatonalmádiban, Szegeden, Szombathelyen, illetve szolnoki lakosként Szolnokon is számos rendezvényen árultuk már a pince borait. A hazai borászattal kapcsolatos ismeretszerzés és művelődés pedig egyetemi éveim során is végigkísért. Minden félévben felvettem egy hazánk borászatával foglalkozó szabadon választható tárgyat, ahol sok újdonságot tanultam a magyar szőlészetről, borászatról, hazánk bortörténelméről, továbbá ennek a kurzusnak a keretében számos pincészetet ismertem meg az általuk megtartott borkóstolóik során.63huborfogyasztásborvásárlásbormarketingBorfogyasztási és borvásárlási szokások vizsgálata - a Fekete Borpince bormarketingjeInvestigation of wine purchasing and consumption habits - the wine marketing of Fekete BorpinceDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány