Chrappán, MagdolnaPócsik, Orsolya2013-01-112013-01-112012-12-142013-01-11http://hdl.handle.net/2437/156023Dolgozatom témájaként újszerű vezetési és szervezési modelleket választottam, hogy ezzel segítsem az iskolavezetők munkáját. Már a dolgozatom elején kitűnik, hogy némi változatással ugyanazok a modellek alkalmazhatóak a közoktatásban, mint a gazdasági életben. A szervezeti és vezetési ismeretek és modellek hatással vannak a közoktatási menedzsmentre, mint tudományágra, ezért ezek segítségével próbáltam újszerű és könnyen érthető tényeket, modelleket vázolni. Bemutatom az intézetvezető feladatait, a beosztottak teendőit, ezért ezeket is leírtam a dolgozatomban. Láthatóvá válik a dolgozat folyamán, hogy hogyan milyen is a sikeres vezető, milyen követelményeknek kell megfelelnie. Egy debreceni iskola modelljén keresztül mutatom be, hogyan működik az intézményben a szervezeti felépítés és az iskolavezetés. S végezetül rámutatok arra is, hogy a sikeres vezetés a tanárokon és az ott dolgozó embereken múlik. A vezető feladta pedig az, hogy az emberek tudását, kvalitásait, képességét fejlessze, támogassa és segítse a szakmai előbbre jutásokat. Valamint fontos megemlíteni, hogy tudja alkalmazni a különböző stratégiai szinteket a megfelelő feladatokhoz. Az iskolaigazgató lehet kreatív és innovatív személyiség, ezek magasabb rendű személyiségjegyek elképzelésem szerint.28 oldalhukreatívinnovatívtanáriskolaigazgatóvezetőszituatívDienes LászlóNémeth Lászlóvezetői modellekVezetési és szervezési modellek alkalmazhatósága a közoktatásban, valamint a Dienes László Gimnázium és Egészségügyi Szakképző Iskola szervezetének bemutatásaDEENK Témalista::KözgazdaságtudományDEENK Témalista::NeveléstudományDEENK Témalista::PszichológiaDEENK Témalista::Társadalomtudományok