Szilágyi , BarnabásKövér , Boglárka2025-06-032025-06-032025https://hdl.handle.net/2437/390753A szakdolgozat a figyelem és a motiváció kapcsolatát vizsgálja, különös tekintettel a figyelem fejlesztésére szolgáló játékokra. Rávilágít arra, hogy a motiváció milyen hatással van a tanulók koncentrációjára, valamint arra, hogy a pedagógusok milyen mértékben és milyen módszerekkel alkalmazzák ezeket a játékokat a tanórák és a fejlesztő foglalkozások során. A játék kiemelten fontos szerepet játszik a koncentráció megtartásában a tanórán, mivel segít a diákok figyelmének fenntartásában és növeli a tanulás hatékonyságát. A szakdolgozat kérdőíves kutatása arra irányul, hogy feltárja, milyen gyakran és milyen formában alkalmazzák a pedagógusok a figyelem fejlesztő játékokat a tanórák és a fejlesztő foglalkozások során. A kérdőívet általános iskolai tanítók és fejlesztőpedagógusok töltötték ki.50hujátékfigyelemfejlesztő pedagógiaA figyelem fejlesztő játékokNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.