Prém, VandaSzlovák, Dorottya2025-06-112025-06-112025-04-09https://hdl.handle.net/2437/391346A szakdolgozat középpontjában a kreatív képességek vizuális neveléssel történő fejlesztése áll, különös tekintettel a tanulásban akadályozott gyermekekre. A dolgozat bemutatja, hogy a vizuális eszközök és élményszerű tanulási módszerek hogyan segítik elő a gyermekek önkifejezését, tanulási motivációját és önbizalmát. A dolgozat hangsúlyozza, hogy a kreativitás nem csupán művészeti tehetség, hanem fejleszthető képesség, amely a tanulási folyamatokban és az életben is kulcsfontosságú. Az elméleti háttérben többek között Guilford, Csíkszentmihályi és a Mező házaspár munkássága is megjelenik. A gyakorlati rész félig strukturált interjúkon alapul, melyek során gyógypedagógusok osztották meg véleményeiket a kreativitás fejlesztéséről és a vizuális nevelés gyakorlati alkalmazásáról. A kutatás eredményei szerint a kreatív és vizuális módszerek pozitívan hatnak a tanulók fejlődésére, de az oktatási rendszer strukturális korlátai gyakran akadályozzák ezek széles körű alkalmazását. A dolgozat célja, hogy hozzájáruljon a kreatív pedagógiai szemlélet terjedéséhez, különösen a speciális nevelési igényű tanulók körében.60hukreativitásvizuális nevelésoktatásKreatív képességek fejlesztése vizuális neveléssel a tanulásban akadályozott gyermekek körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.