Pataky, NóraFedor, Anna2025-06-172025-06-172025https://hdl.handle.net/2437/393029Dolgozatomban az érzelmi intelligencia, a munkával való elégedettség és a konfliktuskezelési stratégiák kapcsolatait vizsgáltam a tanárok körében. Az oktatásban a tanárok feladatai közé nem csak a tudásátadás tartozik, ugyanis meghatározó szereplői a diákok érzelmi és szociális fejlődésének is. A pedagógusok munkájának velejárói a mindennapos kihívások, melyekkel szembe kell nézniük. Fontos, a tanárokat pszichológiai szempontból is vizsgálni, mivel ez segít jobban megérteni, milyen személyiségjegyek és készségek szükségesek a pedagógusi munkához. Emellett elengedhetetlen a pedagógusok kutatása, hiszen ők azok, akik nevelik, formálják és oktatják a következő generációkat, így munkájuk minősége meghatározó a társadalom jövője szempontjából. A kutatás eredményei rámutatnak arra, hogy a tanárok érzelmi intelligenciája kulcsfontosságú szerepet játszik a munkával való elégedettségük alakulásában, amely pedig a konstruktív konfliktuskezelés egyik alapja. Ez különösen fontos tényező lehet a pálya melletti elköteleződésben és kitartásban, a szakmai kiégés megelőzésében és a tanulók számára nyújtott érzelmi biztonság megteremtésében is.33huérzelmi intelligencia, munkával való elégedettség, konfliktuskezelés, tanárokAz érzelmi intelligencia, a munkával való elégedettség és a konfliktusmegoldás összefüggései a tanárok körébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.