Chrappán, MagdolnaHajnal, Evelin2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374145Az elmúlt másfél évtized számos új kihívást hozott a közoktatás szereplői, különösképp iskolaigazgatói számára. A rohamos ütemben változó világ, az ezzel tempót tartó jogszabályváltozások, trendek, piaci igények és a pedagógus társadalmat érintő negatív események egyre nagyobb terhet rónak az egyszemélyes felelősségvállalókra. A vizsgálat fő célja a közoktatási vezetők tevékenységi rendszerének feltérképezése, a mintzbergi szereptipológia vonatkozásában. A kutatást félig strukturált interjúval végeztem, 8 fő közoktatási vezető pozíciót betöltő alany segítségével. Elméleti kutatásomból kiderül, hogy kit nevezhetünk aktuálisan igazgatónak a hatályos jogszabályok értelmében, empirikus kutatásom eredménye összefoglalja a megkérdezett vezetők tevékenységeit a mintzbergi szerepek értelmében, illetve kitér a vezetői leterheltségre is. A vizsgálat során arra a következtetésre jutottam, hogy a Mintzberg által meghatározott tíz vezetői szerep igazgatói munka során előkerülő belső aránya az információs szerepek értelmezésén kívül személyenként jelentősen eltér, tisztán kirajzolódó tendenciák nem mutatkoznak, a vezetői leterheltség pedig nagymértékben jellemzi a hazai közoktatási vezetőket.49huvezetői szerepekközoktatási vezetővezetői tevékenységekKözoktatási vezetők tevékenységeinek vizsgálata a mintzbergi szerepek viszonylatábanKözgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.