Pálfi, SándorBunnáné Nagy, Tímea2019-04-262019-04-262019http://hdl.handle.net/2437/266151Szakdolgozatomban a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációjáról és inklúziójáról írok, különös tekintettel az autizmus spektrum zavaros gyerekek nevelését illetően. Munkám során tapasztaltam, hogy minden gyerek egy kis külön világ, más-más egyéniséggel, különböző képességekkel és nehézségekkel. Ahhoz, hogy mindegyiküket eljuttassuk a számukra optimális tudásszintre, képességszintre meg kell találnunk a nekik leginkább megfelelő módszereket, eszközöket. A cél minden esetben az, hogy a nehézséget, akadályt jelentő képességhiányt a lehető legkisebb mértékig csökkentsük, illetve megszüntessük. A fejlesztés akkor válhat csak eredményessé, sikeressé, hatékonnyá, ha ismerjük a gyerekeket, és az ő szükségleteiket. A befejező részben egy általam kiválasztott óvodában vizsgálom az integrált inklúzív nevelés megvalósulását és elemzem kérdőív által.96huintegrációinklúzióhátrányos helyzetszegregációInklúzív pedagógia a korai gyermekkorbanA sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációja és inklúziója, különös tekintettel az autizmus spektrum zavaros gyermekeket illetően a Milotai Napköziotthonos ÓvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány