Bujdosóné Dani, ErzsébetKondorosi, Gabriella2018-05-172018-05-172018-05-15http://hdl.handle.net/2437/252392Nyelvünk legváltozékonyabb része a szókincs. Bővülése, szűkülése jelzőrendszerként mutatja a gazdasági-társadalmi életben végbemenő változásokat. A pedagógia szókincse is megújult az utóbbi évtizedek oktatáspolitikájának köszönhetően. Középpontba került a kompetenciafejlesztés, a kompetencia alapú oktatás. Dolgozatomban ezért indulok ki a fogalom értelmezéséből. Bemutatom az oktatás egyes szereplői (a tanulók, a pedagógusok, a mentortanárok és a könyvtárostanárok) számára megfogalmazott, elvárt kompetenciákat. Ezek közül kiemeltem, és részletesebben foglalkozom a 21. században kulcsfontosságúnak tartott digitális kompetenciával, és az erre felkészítő digitális pedagógiával. Ebből a szempontból vizsgáltam a debreceni gyakorlóiskolák könyvtárostanárait: gyakorlatukban hogy és milyen szinten jelenik meg a digitális írástudás, az új pedagógiai eszközrendszer; mit tartanak fontosnak, hogy vélekednek a mentori szerepről.51.hukompetenciamentordigitális pedagógiaDigitális kompetencia a mentorok és a könyvtárostanárok munkájábanDEENK Témalista::Könyvtártudomány