Csépes, IldikóCsibi, Nikolett2017-12-152017-12-152017http://hdl.handle.net/2437/246554Szakdolgozatom célja az, hogy megvizsgáljam mennyire hasznos az online oktatási célú játékok tanórán történő használata, illetve van-e annyi hozadéka ezeknek a játékoknak, hogy érdemes legyen velük foglalkozni a tanórák keretében. Erre a kérdéskörre elmélet, illetve gyakorlat útján próbáltam választ keresni. Az elméleti háttér feltárásánál több tényezőt figyelembe véve próbáltam közelebb kerülni a lehetséges válaszokhoz. Említésre kerülnek többek között a különböző játékok motivációra gyakorolt hatásai, a tanulók eltérő személyiségének fontossága, a játékok típusának és megtervezésének jelentősége, valamint az, mennyire tükrözik ezek a játékok a tanulók valós tudását. Szakdolgozatom gyakorlati részében egy saját kísérlet segítségével kutatom az online játékok hatékonyságát a tanórákon. Ehhez két általam választott online játékot, a Kahoot!, valamint Quizlet programokat alkalmaztam a tanított osztályaimban. Kérdőívek segítségével betekintést kaphattam abba, mennyire találták a tanulók népszerűnek ezeket a játékokat, és összefüggéseket is feltárhattam a tesztek eredménye és az egyéb befolyásoló tényezők között. Az elméleti háttér megvizsgálásával, és kísérletem, illetve a tanulók visszajelzései alapján arra a konklúzióra jutottam, hogy az online oktatási célú játékok hatékony részét képezhetik a tanóráknak, de rendszeres használatuknak hasznossága megkérdőjelezhető. Amellett, hogy kivitelezésük sok időt és energiát vesz igénybe, a tanulók tudásának gyarapodásához nem járulnak nagyobb mértékben hozzá, mint a hagyományos tanítási módszerek.19huonline oktatási célú játékokAz online oktatási célú játékok szerepe a nyelvórákonnyelvoktatás