Szerdahelyi, ZoltánSitku-Turbucz, Eszter Dalma2025-06-112025-06-112025-04-11https://hdl.handle.net/2437/391321A testnevelés órák hatásainak vizsgálata a tanulásban akadályozott tanulók személyiségfejlődésében különösen fontos és aktuális terület, mivel ezek a gyermekek gyakran nemcsak tanulási nehézségekkel, hanem érzelmi, szociális vagy viselkedéses problémákkal is küzdenek. A testnevelés azonban – megfelelő pedagógiai megközelítéssel – nem csupán a mozgásfejlesztést szolgálja, hanem komplex módon hat a személyiségfejlődés több területére. A kutatás külön figyelmet fordít az alkalmazott módszerekre, a gyermekek érzelmi-szociális készségeinek változására, valamint az órák során alkalmazott pedagógiai gyakorlatra. Emellett fontosnak tartottam azt is megvizsgálni, hogy van-e különbség a testnevelés hatásaiban városi és vidéki intézmények között, hiszen az eltérő infrastruktúra, pedagógiai szemlélet és az eszközellátottság befolyásolhatja az oktatás minőségét.33hutestnevelésszemélyiségfejlődéstanulásban akadályozott tanulókA testnevelés órák hatásának vizsgálata tanulásban akadályozott tanulók személyiségfejlődésébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.