Mező , KatalinSzabóné Imre, Gabriella2025-01-062025-01-062024-11-05https://hdl.handle.net/2437/384383A szakdolgozat a téri tájékozódás fejlesztésével foglalkozik. Egy speciális képességfejlesztő eszköz, az Okoskocka segítségével a tanulásban akadályozott gyermekek esetében. A szakdolgozat témaválasztását indokolja egy aktuális társadalmi probléma. Az idegrendszeri éretlenséggel küzdő óvodás korú gyerekek száma nagymértékben megnövekedett, ezáltal nehezített a térészlelés harmonikus fejlődése is. Jelen szakdolgozatban az Okoskocka eszközcsalád egyik fejlesztő csomagjának, a téri tájékozódást fejlesztő eszköznek a felhasználhatóságát vizsgáljuk a tanulásban akadályozott gyermekek körében. A szakdolgozat reményeink szerint hozzájárul a tanulásban akadályozott gyermekek téri tájékozódási képességeinek mélyebb szintű megismeréséhez, valamint ahhoz, hogy a gyógypedagógusok is bátrabban építsék be az Okoskocka eszközcsaládot a hétköznapi munkájukba.56hutéri tájékozódástanulásban akadályozottakokoskockaTéri tájékozódás fejlesztése az Okoskocka segítségével a tanulásban akadályozottak körébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.