Rózsa, AttilaSzolnoky, Éva2011-12-152011-12-1520112011-12-15http://hdl.handle.net/2437/120012A vállalatok a kezdetektől használják a számítógépeket, melyek fejlődése a vállalati információs és kommunikációs folyamatok javulását is elősegítette. Mint minden technikai újítást, ezt is a nagyvállalatok használták először, hiszen ők rendelkeztek elegendő tőkével vagy a kutatás-fejlesztésre elkülönített pénzeszközökből képesek voltak áldozni a fejlődésre. Ezeknél a vállalatoknál jelentek meg először a számítógépek az üzleti életben, melyeket eleinte egyszerűbb számítási feladatok elvégzésére használtak. Később kialakultak a vállalati adatbázisok, amelyekben adatokat lehetett tárolni. Ekkor jelentek meg a mai vállalatirányítási rendszerek, melyek közös adatbázisból dolgoznak, és amelyekben az egyes folyamatok, illetve modulok jelentősen támogatják a többi működését. A vállalati környezet gyors változásai, az egyre növekvő piaci verseny, a megváltozott erőviszonyok az eladók és vevőik között a vállalatok stratégiai szintű problémájává tették az információkkal való gazdálkodást. Tehát a vállalatoknak olyan rendszerekre lett szükségük, mellyel könnyen szelektálhatják a rendelkezésükre álló információtömeget. Az integrált vállalatirányítási rendszereknek kell ezzel a kihívással megbirkózni - pl. amikor a szűkösen rendelkezésre álló, újratermelődő erőforrások közé belép a mai gazdaságot generáló, nem mérhető tudás. Dolgozatom első részében a vállalati felelősséget, majd a fenntartható fejlődést mutatom be, mint a vállalatirányításhoz vezető utat. Ezt követően ismertetem a vállalatirányítási rendszerek kialakulását, fogalmát, üzleti teljesítménnyel való kapcsolatát. Majd ismertetem egy vállalatirányítási rendszer bevezetése során felmerülő munkafolyamatokat és a piacon kapható néhány ismertebb szoftvert.50huVállatirányításvállatirányítási rendszerMRPteljesítménymérésA "járt út"A vállalatirányításról általánosságbanBeaten pathDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentno_restriction