Huszti, ÉvaSzabó, Benedek2023-01-102023-01-102022https://hdl.handle.net/2437/343247A dolgozat a digitális tőke utógondozói ellátásban elő fiataljainak életében betöltött szerepét vizsgálja. A digitális tőke a tőkekonverzió elmélete alapján és az IKT műveltség összetevőinek és aspektusainak értelmezésén keresztül került meghatározásra. A dolgozat célja, hogy feltárja a digitális megosztottság szintjeinek figyelembevételével, hogy milyen IKT erőforrások állnak rendelkezésére az egyetemre jelentkező, utógondozói ellátásban elő fiataloknak, és azok milyen közvetlen hatást gyakoroltak a továbbtanulási folyamatokban. A magyarországi fiatalok aktuális IKT tudás-állapotának leírása a Magyar Ifjúságkutatás 2020 eredményeinek feldolgozásán keresztül készült el. A kutatásban kvalitatív módszertan került alkalmazásra. A kutatás során öt utógondozói ellátásban elő fiatallal készült interjú. A mintában kettő egyetemi hallgató és három egyetemi képzésre készülő alany szerepel. A kutatás eredménye alapján a mintában megtalálható fiatalok életében megfigyelhető volt, hogy a digitális tőkének és az IKT tudásoknak pozitív hatása volt a továbbtanulási folyamatokban, kifejezetten a nyelvtanulás és a kommunikáció területein.68huIKTdigitalizációtovábbtanulásutógondozói ellátás„Itt nem is érzem ezt a távolságot”A digitális tőke szerepe az utógondozói ellátásban élő fiatalok életébenDEENK Témalista::TársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.