Soós, MihályNádasdi, Márta2024-06-182024-06-182024https://hdl.handle.net/2437/373512A szakdolgozatom azt vizsgálja, hogy a háziállatok és a turizmus hogyan keresztezik egymást, különösen a háziállatbarát utazások növekvő trendje miatt. Személyes tapasztalataimra és az állatok iránti szeretetemre támaszkodva vizsgálom, hogy az emberek hogyan kezelik kisállataikat inkább családtagként, mint egyszerű háziállatként. A kutatásom elmerül ennek a változásnak a társadalmi és gazdasági hatásaiban, arra összpontosítva, hogy ez hogyan hat a turizmusra és a vendéglátásra. A szakirodalom elemzésével és felmérések elvégzésével a tanulmányom feltárja, hogy mi befolyásolja az állatbarát utazást, és javaslatokat teszek arra, hogy az úti célok és szálláshelyek hogyan vonzhatják jobban a háziállat-tulajdonosokat. Végső soron a célom a háziállatokkal való utazás élményeinek javítása és az állatbarát turizmus népszerűsítése, miközben rámutatok az üzleti- és marketinglehetőségekre is ezen a fejlődő piacon.43huállatturizmus, piaci trendek, marketing stratégiaHáziállatok a turizmusban: a kutyabarát utazások globális fejlődése és jelentőségePets in tourism: the global development and importance of dog-friendly travelKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.