2008-12-032008-12-039639371033http://hdl.handle.net/2437/40330A kisgyermek a családban szinte észrevétlenül tanulja meg a beszédet. Ez azonban csak látszatra spontán folyamat. A környezet állandó segítsége, nevelő hatása szükséges a problémamentes beszéd kialakulásához. A beszédhibás gyermek a beszédhiba miatt nem tud haladni az osztályközösséggel, társai gyakran csúfolják, kinevetik. Beszédfélelem alakul ki nála. Személyiségének fejlődésére hátrányosan hat a hibás beszéd. Ha időben felismerjük beszédhibáit, ha időben megfelelően javítjuk, sok problémát előzhetünk meg. Bodnár Györgyné összeállítása segítséget nyújt a szülőknek, óvodákban-iskolákban dolgozó kartársainak a beszédhibák felismeréséhez, a könnyebb esetek, elsősorban a pöszeség javításához.9639371033http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+000000801254000000801254