Györgyi, ZoltánVarga, Ákos2014-04-302014-04-302014-04-302014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190916Korunk sok társadalmi és gazdasági változásának hátterében az információrobbanás, és az azt előidéző információs és kommunikációs technológiák fejlődése áll. Dolgozatomban ezen új technológiák – mind a hardver (például a Kinect), mind pedig a szoftver eszközök (például az online játékok) – megjelenésével, és terjedési folyamatával, vagyis a technológiai transzferrel, illetve az innovációs diffúzióval foglalkozom. Szakterületemből, a felnőttképzésből adódóan arra is kíváncsi voltam, hogy ezek az innovatív eszközök mennyiben járulhatnak hozzá az egész életen át tartó tanuláshoz. Kvalitatív kutatásom során – melyben kipróbáltam egy forradalmian új találmányt, és nyomon követtem két honlapot – kiderült, hogy ezek az informális tanulásra különös mértékben motiválnak. Ezt a motiváló erőt érdemes lenne a továbbiakban a nonformális és a formális tanulás részévé is tenni.43huinnovációs diffúzióinformális tanulásA technológiai fejlődés és a tanulásDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelésno_restriction