Prém, VandaKöteles-Dudás, Ildikó2025-01-062025-01-062024-11-19https://hdl.handle.net/2437/384373A dolgozatban a vizuális művészeti nevelés eszköztárát vizsgáltuk meg az egyes gyógypedagógiai intézményekben. A vizuális művészeti nevelés fogalmának, feladatainak bemutatása mellett a kreativitás fogalmának, fejlesztési lehetőségeinek áttekintésére is sort kerítettünk. A kutatás során gyógypedagógusok által kitöltött kérdőívet használtunk, és olyan kérdések megválaszolása volt a célunk, hogy milyen formában valósul meg és milyen hatása van a vizuális művészeti nevelésnek a gyógypedagógiában. Kiemelt figyelmet fordítottunk annak vizsgálatára, hogy milyen változatosan alkalmazzák a vizuális művészeti nevelést az egyes gyógypedagógiai intézményekben, különös tekintettel a használt eszköztár gazdagságára és változatosságára. Azt is vizsgáltuk, hogy amennyiben az eszköztár hiányos, annak mi az oka, és milyen javaslatok mozdíthatják elő a vizuális művészeti nevelés hatékonyabb alkalmazását. Fontosnak tartottuk azt is áttekinteni, hogy milyen terápiás lehetőségek állnak rendelkezésre a vizuális művészeti nevelés területén, és ezeknek milyen az ismertsége a gyógypedagógusok körében.55huvizuális nevelésművészeti nevelésgyógypedagógiaA vizuális művészeti nevelés eszköztárának használata a gyógypedagógiai gyakorlatbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.