Rábai, DávidÓcs, József2024-06-172024-06-172024-04-08https://hdl.handle.net/2437/372802Ennek a szakdolgozatnak a célja bemutatni, hogy a pedagógus személyisége hogyan, és milyen mértékben hat a nevelési-oktatási folyamatra, illetve annak eredményességére. Megvizsgálva azt, hogy közben őt magát milyen stressz-hatások érik, melyek visszahatnak a személyiségére, és befolyásolják a teljesítményét, a pedagógus „én-hatékonyságát”. Arra a feltételezésre keresünk választ, hogy ezek a diákokkal, kollégákkal, pedagógiai munkával, iskolával, szülőkkel kapcsolatos stressz-hatások valóban befolyásolják-e a pedagógus teljesítményét. Továbbá, elemezzük a hatásuk mértékét a pedagógus személyiségén keresztül, a nevelési-oktatási folyamatra a gyakorlatban.60huszemélyiségfejlesztéspedagógusokstresszA pedagógus személyiségének jelentősége és hatása a nevelési – oktatási folyamatbanA pedagógusok személyiségét befolyásoló stressz-hatásokNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.