Tóthné Jeney, GabriellaNagyné Danku, Ágnes2015-12-192015-12-192015-12http://hdl.handle.net/2437/220787Jelen szakdolgozat téma a kétnyelvűség előnyeinek vizsgálata az angol nyelv tanítása során. A dolgozatban olvasni lehet a kétnyelvűség meghatározásának problémájáról, a leggyakoribb definíciókról, a kétnyelvűség fajtáiról. Emellett kitér a kétnyelvűség leggyakoribb mérési technikáira és azok buktatóira, illetve a kétnyelvűség természetes velejárójára, a kódváltásra, majd pedig bemutatja, hogyan válhat valaki kétnyelvű személlyé. Az elméleti háttér ismertetése után pedig négy két-, valamint többnyelvű fiatal gimnazista nyelvelsajátításába enged betekintést. A velük készített interjúkból kiderül, hogyan is segíti a kétnyelvű egyéneket kétnyelvűségük a harmadik nyelv elsajátításában, illetőleg, hogyan tud egy magyar-angol anyanyelvi beszélő segíteni egynyelvű csoporttársainak az angol nyelv minél hatékonyabb elsajátításában.24hukétnyelvűségA kétnyelvűség előnyeinek vizsgálata az angol nyelv tanítása soránkétnyelvűség