Csépes, IldikóStevlik, Csilla Barbara2019-05-242019-05-242019-04-14http://hdl.handle.net/2437/268197Az idegennyelvi kompetencia napjaink meghatározó alapkompetenciája. Nyelvtudás hiányában az egyén már a köz-és felsőoktatásban töltött évei alatt is hátrányos helyzetbe kerül, amely később, munkavállalói életszakaszába lépve is nehézségeket, hátrányt jelent. Az angol nyelv ismerete lehetővé teszi az aktuális tudományos elméletek, felfedezések naprakész követését, emellett világnyelv-státuszával számos lehetőséget teremt beszélőinek az információcserére. Az idegennyelvi kompetencia fejlesztéséért Magyarországon az intézményes iskolarendszer az elsőszámú felelős, melynek szűken értelmezett résztvevői a tanítók és tanárok, illetve a tanulók. Szakdolgozatom célja annak vizsgálata, mennyiben támogatja a mai magyar iskolarendszer az integrált iskolai osztályokban tanuló, sajátos nevelési igényű, tanulási nehézséggel küzdő, diszlexiás tanulók idegennyelvi kompetenciájának kialakítását. Kutatásom részeként angol nyelvtanárokkal, illetve tanulási nehézséggel küzdő tanulóval végeztem felmérést.41en-USdiszlexiaEnglish language teachingidegennyelvoktatásEnglish foreign language (EFL) teaching practices of dyslexic learnersdiplomamunkaDEENK Témalista::NyelvtudományDEENK Témalista::Neveléstudomány