Berde, CsabaSzókovács, Péter2011-04-292011-04-2920112011-04-29http://hdl.handle.net/2437/105390A vizsgálatom középpontjába, két felsőoktatási intézményt állítottam: a Károly Róbert Főiskolát Gyöngyösről illetve a Nyíregyházi Főiskolát. Azért e két főiskolára esett a választásom, mert új életük kezdete - a Nyíregyházi Főiskola integrációja, a Károly Róbert Főiskola kiválása a Gödöllői Agrártudományi Egyetemből -, fejlesztésük nagyjából egy időszakra tehető. Az elmúlt két évtizedben és leginkább megfigyelhető az elmúlt tíz évben a felsőoktatási intézmények életében is nagyobb hangsúlyt kapott a kommunikációs stratégia. Előtérbe került a tudatos stratégiaalkotás, kommunikációs tervek ütemezett használata. A saját arculat megteremtése, a PR kommunikáció eszközök alkalmazása. A kommunikációs eszközök egyre szélesebb területeit – marketing, reklám, esemény - használták és használják a főiskolák. A növekvő „konkurencia” harc miatt rákényszerültek, hogy kommunikációs eszközök tudatos használatával befolyásolják eredményességüket és a környezetükkel kialakított viszonyukat.76huKommunikációs stratégiaPublic Relationsfelsőoktatáshallgató-centrikus gondolkodásarculati elemekKét felsőoktatási intézmény kommunikációs stratégiájának vizsgálata, különös tekintettel az intézmények PR tevékenységéreExamination of the Communication Strategy of Two Higher Education Institutions In particular, with regards to the institutions' public relations activitiesDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketingno_restriction