Nagy, AdriánMolnár, DánielSzikszai-Németh, Ketrin2020-09-112020-09-112018-09-30International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 3 szám 4 (2018) , 485-494https://hdl.handle.net/2437/295204The purpose of this study is to highlight the importance of collaborating with influencers as one of the most recent marketing tools. This article is intended to help brands and influenceres in critical situations, such as problems encountered in measuring performance or finding the right strategic partners, as mentioned in the literature. In the future – among the many potential research areas – we plan to study the self-branding of athletes and find key factors that distinguish influencers from other people.Jelen kutatásunk célja az influencerekkel való együttműködés, mint az egyik legújabb marketing eszköz jelentőségének kiemelése. Cikkünk segítséget kíván nyújtani a márkáknak és a véleményvezéreknek a szakirodalom által is említett olyan kritikus helyzetekben, mint az eredményesség mérése folyamán felmerülő problémák vagy a megfelelő stratégiai partnerek megtalálása. A számos potenciális kutatási terület közül a jövőben mi a sportolók selfbrandingjét szeretnénk vizsgálni és ezáltal megtalálni azokat kulcsfontosságú tényezőket, amelyek megkülönböztetik az influencereket a többi embertől.application/pdfszemélyes márkaépítés kihívásai napjainkbanfolyóiratcikkOpen Accessby the authorshttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2018.4.40.International Journal of Engineering and Management Sciences432498-700X