Pálfi, SándorSánta, Gréta2025-06-112025-06-112025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391422A szakdolgozat egyik ilyen célja a gyermekközpontú nevelés gyakorlati megvalósításának bemutatása az óvodai napirend és hetirend tükrében. A kutatás három különböző típusú óvoda (egy vidéki, egy városi és egy megyeszékhelyi) pedagógiai gyakorlatára épül, félig strukturált interjúk segítségével. A dolgozat bemutatja, hogyan jelenik meg a gyermekközpontúság a mindennapi óvodai életben, különös tekintettel a szabad játék lehetőségeire, a napirend rugalmasságára és a tevékenységek beépülésére. Kitér a szülők bevonásának módjára, a visszajelzések szerepére, valamint a pedagógusok által megélt kihívásokra és támogatási igényekre is. A dolgozat másik célja, hogy rávilágítson a gyermekközpontú szemlélet fontosságára, és gyakorlati példákkal támassza alá annak megvalósulását. Az elemzés tapasztalatai hasznos támpontot nyújthatnak a pedagógusoknak és a pedagógusképzésben részt vevő hallgatóknak is. Remélem sok pedagógust ráébreszt arra, hogy ösztönözze a gyermek egyéni szükségleteit figyelembe vevő nevelési szemlélet erősödését az óvodák mindennapjaiban.42hugyermekközpontúságóvodai tervezésóvodai élethetirendnapirendA gyermekközpontúság gyakorlatai az óvodai nevelésben. A napirend és a hetirend gyermekközpontúsága.NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.